Makanan Membantu

Stabilkan Tekanan Darah

Kunyit Hitam membantu stabilkan tekanan darah? BIAR BETUL..? !

Haa..Korang pernah dengar tak? inilah yang bermain dalam fikiran saya bila pertama kali dengar yang kunyit hitam membantu stabilkan tekanan darah. mana nak cari kunyit hitam kan?

 

Sebelum tu jom kita berkenalan..Saya Hamimi Zulkifly merupakan seorang blogger yang sudah banyak membantu mereka yang ingin menjaga kesihatan berdasarkan pengalaman sendiri.

Bertahun saya cari penyelesaian masalah tekanan darah. Akhirnya saya temui satu tumbuhan pelik yang sangat membantu stabilkan tekanan darah saya.

 

PERNAH AMBIL UBAT DARAH TINGGI?

Pada mulanya saya tak pernah ambil ubat darah tinggi sebab asyik dok dengar kata-kata orang yang tak bertauliah katanya, kesan sampingan ubat darah tinggi sangat teruk..

 

Sebenarnya tekanan darah tinggi itu yang menyebabkan kerosakan pada buah pinggang kita.. bukan kerana ubat darah tinggi!

 

Sejak umur 20 mengidap darah tinggi saya tak ambil sebarang ubat dari doktor dan semasa umur 30 saya ambil ubat darah tinggi hanya sekitar 4-5 bulan sahaja dan doktor sahkan saya boleh berhenti ambil ubat sebab dah bebas darah tinggi.

 

 

APA JADI KALAU TAK JAGA TEKANAN DARAH?

Kita mungkin akan dapat komplikasi lain seperti kerosakan buah pinggang, strok, penyempitan saluran darah ke otak, tenaga batin makin merosot dan banyak lagi.

 

 

SAYA TERCARI-CARI PENYELESAIAN UNTUK STABILKAN TEKANAN DARAH

Mungkin anda juga seperti saya tercari-cari penyelesaian untuk stabilkan tekanan darah atau dah cuba macam-macam produk kan? Nak jumpa yang betul-betul serasi memang susah!

 

Tak payahlah saya sebutkan satu per satu produk apa yang saya dah cuba sebab dah terlalu banyak saya cuba.

 

Sekarang saya cuma kekalkan diet pemakanan harian yang betul-betul sihat dan ubah gaya hidup sambil amalkan kunyit hitam.

 

 

BETUL KE KUNYIT HITAM MEMBANTU STABILKAN TEKANAN DARAH SAYA?

Mungkin anda pelik kalau saya cakap kunyit hitam membantu stabilkan tekanan darah saya.

 

Dalam tempoh 10 tahun saya kena tekanan darah tinggi, bukan produk je saya dok kaji..macam-macam jenis makanan saya kaji dan cuba..

 

Kalau nak cerita detail sini memang tak habis..Paling last ikhtiar yang saya buat adalah ubah diet pemakanan,gaya hidup dan amalkan kunyit hitam sememangnya banyak membantu saya dalam tempoh 3-4 bulan sahaja.

 

Inilah sejenis makanan yang membantu stabilkan tekanan darah Saya…KUNYIT HITAM!

Haaa..yang nilah paling pelik. Bila dapat tau tentang kunyit hitam baik untuk stabilkan tekanan darah anda boleh agak tak apa yang bermain dalam fikiran saya?

 

Mana nak cari? Kunyit yang ada kat dapur bukan kunyit hitam! Tapi penting untuk korang tau pasal kunyit hitam ni..Sangat banyak membantu stabilkan tekanan darah saya sebelum ni.

 

Saya dapat tau tentang kunyit hitam ni dari saudara saya. Dia adalah agen produk berasaskan kunyit hitam,tapi saya jenis suka selidik dan susah nak percayakan produk-produk herba walaupun keluarga saya sendiri yang jual.

 

Saya mula buat kaji selidik di google tentang “Betul ke Kunyit Hitam membantu Stabilkan Tekanan Darah” dan bagaimana saya nak dapatkan kunyit hitam ni..Anda tak payah susah-susah nak google baca je bawah tu saya dah kaji selidik semuanya di google. hehee..

 

POKOK KUNYIT HITAM (Kaempferia parviflora)

BERBEZA KE KUNYIT BIASA DAN KUNYIT HITAM?

Kunyit yang kita masak di dapur tu nama saintifiknya Curcuma longa dan kunyit hitam pula ada beberapa jenis. Saya cuba cari jenis kunyit hitam yang paling terbaik ialah Kaempferia parviflora di bawah keluarga Zingiberaceae.

 

Malangnya kunyit hitam jenis ini susah untuk didapatkan di Malaysia dan harganya sangat mahal. Kalau nak tanam pun sangat susah nak hidup. Jadi saya cuba selidik lagi ada tak syarikat yang buat kunyit hitam jenis kaempferia parviflora ni dalam bentuk tablet atau kapsul.

 

Cari punya cari akhirnya saya dapat tau yang kunyit hitam jenis ni memang telah dikaji oleh saintis-saintis dari MARDI.

 

Rupanya penawar terbaik yang saya cari ni ada dengan saudara saya sendiri. Dia agen produk kunyit hitam yang di kaji oleh saintis MARDI, jenama Black G.

Korang wajib tengok video di bawah.Mesti tengok….

VIDEO PENJELASAN TENTANG KAJIAN KUNYIT HITAM DARI DR ZURAIDA

VIDEO PENGGUNA KAPSUL KUNYIT HITAM BLACK G

Korang mesti nak tau apa yang saya rasa lepas cuba kapsul kunyit hitam Black G ni kan?

Setelah beberapa hari saya cuba secara konsisten badan saya terasa ringan, angin dalam badan senang keluar..Angin atas bawah keluar.

 

Kalau sebelum ni mata saya sangat susah nak lelap dan badan terasa berat nak bangun pagi, Sekarang saya senang tidur dan senang bangun pagi.

 

Dan yang paling penting sekarang saya tidak lagi pening-pening kepala,lenguh-lenguh bahu dan leher.Aktiviti harian saya sangat bertenaga dan bersemangat..Tiada lagi rasa tercungap-cungap ketika bekerja.

 

Sejak amalkan kapsul kunyit hitam Black G ni saya dapati susah dijangkiti virus seperti demam dan selsema kerana kunyit hitam juga merupakan antivirus yang kuat.

 

Sekarang bacaan tekanan darah saya juga mula stabil sedikit demi sedikit. Dulu bacaan tekanan atas 140-160 dan bawah pula 95-110.

 

Sekarang dah mula menurun ke bacaan 117-131 atas dan 85-95 bawah.

 

Setiap kali check tekanan darah saya akan tanda di smartphone melalui apps. Lihat gambar tekanan darah terkini yang saya tanda di bawah.

 

TEKANAN DARAH SAYA 2019

TEKANAN DARAH SAYA 2021-2022

Setelah rakan-rakan dan saya sendiri mendapat manfaat kesihatan yang sangat baik dengan menjaga pemakanan & mengamalkan kapsul kunyit hitam Black g, kini saya mengambil keputusan untuk bantu lebih ramai orang yang nak sihat seperti kami.

 

Saya juga ada menulis sebuah ebook Diet vs Darah tinggi yang dah membantu ramai orang menikmati kehidupan yang lebih sihat.

 

Hanya orang yang pernah rasa sakit je tau betapa mahal dan nikmatnya sihat kan?

 

KLIK SINI jika korang nak tahu lebih lanjut tentang ebook diet pemakanan darah tinggi & kapsul kunyit hitam Black G.

 

 

Sehingga berjumpa lagi di perkongsian akan datang, terima kasih..

 

Bersama pihak atasan Black G Sdn Bhd di Kuala Terengganu

error: Content is protected !!